12. april 2010

DIY Maxi Skirt

Begiver mig ud i et lille projekt, jeg skal lære at sy, og derfor starter jeg stille og roligt ud men at sy noget forholdsvis nemt. Maxi som jeg alligevel går og drømmer om. Valgte stoffet i grå, da jeg lige har købt en sort maxi kjole.
Ligger stoffet dobbelt, selvfølgelig klipper til i omkredsen, så den passer rundt om mig.
Syger "røret" sammen.
Prøver den for at se om den skal syes mere ind, som i kan se han jeg ikke klippet den til i længden i nu. Måler hvor lang den skal være og hvor elastikken skal være, (altså om den skal være i taljen eller hoften).

Syger der hvor elastikken skal være. Klipper elastikken til i den rette længde. (Husk ikke at sy den helt sammen, elastikken skal jo ind, og syes sammen)

Det færdige resultat, er glad for den, når man tænker på det er første gang siden 5 klasse jeg syger på en symaskine. Har lånt mon mormors symaskine men ønsker mig en selv, den gamle jeg har lånt var heller ikke helt så glad for jersey men stræk..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar